.

Συνάδελφοι/ισσες πρωτοετείς, οι ώρες στο σχολείο, στο φροντιστήριο, οι μήνες προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, οι ίδιες οι εξετάσεις, αποτελούν πλέον παρελθόν. Οι πολύωρες και εντατικές προσπάθειες σας, σε συνδυασμό με μια σειρά «πειραματισμών» του Υπουργείου Παιδείας (βάση του 10, αλλαγές στην εξεταστέα ύλη, αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής κ.α.), «εξασφάλιζαν» για εσάς μια καθημερινότητα κουραστική, αβέβαιη, ανιαρή, χωρίς ελεύθερο χρόνο και βέβαια αρκετά δαπανηρή σε χρηματική αξία. Τα παραπάνω όμως αποτελούν παρελθόν και πλέον ανοίγεται μπροστά σας η φοιτητική πραγματικότητα. Στο Πανεπιστήμιο συνυπάρχει ο ελεύθερος και δημιουργικός χρόνος, ο χώρος για διακίνηση ιδεών, απόψεων και η ενασχόληση με κοινωνικές, πολιτικές, πολιτιστικές δραστηριότητες.

Παρ, όλα αυτά το πανεπιστήμιο, δεν είναι χώρος δίχως προβλήματα. Δεν αποτελεί «παράδεισος» και τα τελευταία χρόνια υπάρχει η τάση για όλο και περισσότερες μεταρρυθμίσεις που «φτωχαίνουν» και εκφυλίζουν το περιεχόμενο και τη φυσιογνωμία του. Το κόστος σπουδών αυξάνεται συνεχώς και στην πόλη των Ιωαννίνων τα ενοίκια είναι αρκετά υψηλά, ο αριθμός των διαθέσιμων εστιών παραμένει ελάχιστος και η τιμή του εισιτηρίου είναι η ακριβότερη σε σχέση με άλλες πόλεις.

«Οδοφράγματα» στην Αντι–Εκπαιδευτική Πολιτική. . .

Ειδικότερα, οι μεταρρυθμίσεις που προώθησε και συνεχίζει να προωθεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας - στηρίζει το ΠΑΣΟΚ και μέσα στο ελληνικό πανεπιστήμιο βρίσκει εκφραστές τη Δ.Α.Π. και την Π.Α.Σ.Π. – έρχονται να αλλάξουν ριζικά τον (όποιο δωρεάν και δημόσιο) χαρακτήρα του, καθώς και να δημιουργήσουν ένα χώρο αποστειρωμένο, εντατικοποιημένο, με «μειωμένες ελευθερίες». Μέσω του νέου Νόμου – Πλαίσιο (4ετή επιχειρησιακά προγράμματα, κατάργηση δωρεάν συγγραμμάτων, περιορισμός του Ασύλου, διορισμός managers και εταιριών security, διαγραφή φοιτητών μετά από ν+2 χρόνια), μέσω του νόμου της Αξιολόγησης, που κατηγοριοποιεί τις σχολές ανάλογα με την υπακοή – υποταγή τους στις κυβερνητικές μεταρρυθμίσεις, σε συνδυασμό με υποχρηματοδότηση του δημόσιου Πανεπιστημίου και την αναγνώριση των Ιδιωτικών Κολεγιακών διπλωμάτων σπουδών, οι όροι φοίτησης γίνονται χειρότεροι και το περιεχόμενο των σπουδών υποβαθμίζεται. Παράλληλα τα πτυχία απαξιώνονται και ο χώρος του Παν/μίου γίνεται όλο και πιο ασφυκτικός, τη στιγμή που οι όροι εργασίας και η επαγγελματική προοπτική φαίνονται πιο αβέβαιες από ποτέ.

Παρ' όλα αυτά, οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις που ήθελε να επιβάλλει η Κυβέρνηση βρήκαν απέναντι της ισχυρές αντιστάσεις από το Φοιτητικό Κίνημα που για δύο χρόνια μέσα από μαζικές Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις, διαδηλώσεις και καταλήψεις των σχολών, κατάφερε να αυτό-οργανωθεί και να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Απέναντι σε καθηγητικά κατεστημένα, κυβερνητικές κατευθύνσεις, αστυνομική βία, απειλές για χαμένες εξεταστικές και ένα γενικότερο κλίμα ατομισμού, κατάφερε να αναστείλει την Αναθεώρηση του Συντάγματος (που ανοίγει τον δρόμο για την ίδρυση Ιδιωτικών Μη-Κρατικών Πανεπιστημίων), να παγώσει τη διαδικασία της Αξιολόγησης, να απονομιμοποιήσει το νέο Νόμο-Πλαίσιο, να τονώσει τους δεσμούς αλληλεγγύης και να αμφισβητήσει μια νέα πραγματικότητα για τη φοιτητική ζωή και την αυριανή εργασιακή προοπτική.

Όμως τίποτα δε ξεκινά και τίποτα δε τελειώνει σ' αυτό το σημείο. Δεν επαναπαυόμαστε σε αυτές τις κατακτήσεις και ειδικά στο Παν/μιο Ιωαννίνων, όπου οι Πρυτανικές Αρχές υλοποιούν μια σειρά μεταρρυθμίσεων” σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, εφαρμόζοντας αποσπασματικά και έντεχνα διατάξεις των νέων αντι-εκπαιδευτικών νόμων. Μέσα από συλλογικούς αγώνες προσπαθούμε να διαλύσουμε το κλίμα ατομισμού και συνεχίζουμε να διεκδικούμε, να αμφισβητούμε και να αντιδρούμε. Προτείνουμε ως απάντηση ένα φοιτητικό κίνημα που θα στηρίζεται στις Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων, στις αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες και στην πολυτασικότητα. Ένα κίνημα που θα επιλέγει ριζοσπαστικές τακτικές για την διασφάλιση των φοιτητικών συμφερόντων και θα είναι ικανό να δίνει προοπτικές νίκης.

Φυσικού Ιωαννίνων... το Ανάγνωσμα...


Μεγάλες στιγμές ζει ο κόσμος της Φυσικής (αν όχι ολόκληρη η ανθρωπότητα) με το πείραμα στο CERN και το Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων (LHC). Σωματίδια που κινούνται κοντά στην ταχύτητα του φωτός, παραγωγή αντι-ύλης , πιθανή δημιουργία μίνι μαύρων οπών, σωματίδιο Higgs, παρουσία νέων κρυμμένων διαστάσεων, επιβεβαίωση της θεωρίας των υπερχορδών και άλλα πολλά είναι κάτι που θα συναντήσετε τώρα και στο Φυσικό Ιωαννίνων.

Η πειραματική διαδικασία στη σχολή μας έχει ήδη ξεκινήσει, πολλά χρόνια τώρα. Αν και σύγκρουση με κινούμενα ποζιτρόνια και νετρόνια μάλλον είναι ανέφικτη (λόγω θερμοκρασίας), είναι ρεαλιστική η σύγκρουση με καθηγητές που υπακούουν στο τρίπτυχο: αυθεντία – κοφτήρι - φρικιό, φοιτητές/τριες που τρέχουν αλαφιασμένοι από μάθημα σε μάθημα και lifestyle συνδικαλιστές, που “από τα πρώτα σου βήματα” θα σε πάρουν με το καλό για να τους ψηφίσεις κάπου εκεί την άνοιξη στις φοιτητικές εκλογές. Επίσης Μαύρες Οπές έχουν παρατηρηθεί κυρίως την περίοδο της εξεταστικής και κάποιοι, αν και τα ποσοστά είναι μικρά, έχουν παρατηρήσει και το σωματίδιο Higgs το οποίο φαίνεται να έχει τη μορφή του πολυπόθητου «5», αριθμός κλειδί!

Το τμήμα Φυσικής έχει μέσο όρο 7,5 χρόνια αποφοίτησης (φαντάσου τι έχει να γίνει με το ν+2 = 6 που προβλέπει ο νέος Νόμος Πλαίσιο) και αυτό όχι επειδή οι φοιτητές και οι φοιτήτριες δεν είναι ιδιαίτερα «διαβαστεροί» και επιμελείς αλλά επειδή αντικειμενικά τα πράγματα... είναι δύσκολα. Πολυώρα και υπέρ - απαιτητικά Εργαστήρια (4 στο σύνολο), απουσίες (ναι, έχει και εδώ!) σε κάποια μαθήματα, υπερμεγέθης ύλη σε κάθε μάθημα, ιδιαίτερος όγκος μαθηματικών (6 ξεχωριστά μαθήματα), περιορισμός στις δηλώσεις μαθημάτων, θέματα εξετάσεων που πολλές φορές δεν έχουν καν διδαχθεί και που απευθύνονται στο... επιστημονικό προσωπικό του CERN και όχι στους φοιτητές/τριες της σχολής είναι κάποια από τα στοιχεία που θα συναντήσει κανείς στους υγρούς διαδρόμους και τις αίθουσες αυτής της κατά τα άλλα εξωτικής και μαγευτικής σχολής.

Αν συνυπολογίσει κανείς και τις πρόσφατες “μεταρρυθμίσεις” (βλέπε νέος Νόμος – Πλαίσιο, Εσωτερικός Κανονισμός, αντιστοίχηση του ενός και ενιαίου πτυχίου σε Πιστωτικές Μονάδες) και την όποια εφαρμογή τους στο Φυσικό τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα αν και τα Παπαγαλάκια - ΔαπιτοΠασπιτάκια θα φροντίσουν να σας καθησυχάσουν, θα σας αποκρύψουν τα πραγματικά προβλήματα και θα σας ζητήσουν να τους ψηφίσετε μια φορά το χρόνο. Τώρα για εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα δε συζητάμε. Ο ΑΣΕΠ για διορισμό στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι νέες συνθήκες εργασίας και το αντίκρισμα του πτυχίου φυσικής δεν έχουν καμία σημασία. Το CERN και τα ερευνητικά εργαστήρια αναζητούν έτσι κι αλλιώς νέους και νέες επιστήμονες!

Τα παραπάνω σας φαίνονται μαύρα και άραχνα; Δεν επιδιώκουμε μαζικές λιποθυμίες, ούτε υστερίες! Ούτε κινδυνολογούμε και είμαστε τίποτε πράκτορες! Υπάρχει λύση και δεν είναι ούτε η πειθάρχηση στο μοντέλο του φοιτητή – λάστιχο, ούτε η μαζική στροφή στα ναρκωτικά, αλκοόλ και άλλα διάφορα ψυχοτρόπα. Η λύση είναι οι συλλογικοί αγώνες, η αντίδραση, η αμφισβήτηση μέσω του Συλλόγου που συγκροτείται στο Φυσικό, όπως σε κάθε σχολή και έχει τη δύναμη μέσα από τις αμεσοδημοκρατικές Γενικές Συνελεύσεις να αποφασίζει, να δρα και να διεκδικεί.


Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου